Sortera

Typ av utbildning
  • Alla
  • Kommunikation
  • Verksamhetsutveckling
  • WFM
Målgrupp
  • Alla
  • Medarbetare
  • Ledare
  • WFM
Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm

Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

Kommunikation i tal och skrift

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon eller i skrift. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

WOW-service

Idag konkurrerar företag mer än någonsin i kundupplevelser. Produkter, priser, budskap och design går att kopiera, men själva upplevelsen i kundens kontakt med just er är unik; det är där ni behöver sticka ut för att skapa lojala kunder och ambassadörer. Detta är en ny utbildning i hur man ger wowservice i bemötande både externt och internt - oberoende kanal eller ärendetyp.

Boka egen utbildning!

Ibland vill man kompetensutveckla en stor grupp på en arbetsplats och då kan det vara smidigt att vi kommer till er under en dag. Kontakta oss på info@kontakta.se så hör vi av oss för fortsatt planering!

WFM

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.