Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Stockholm
Evenemang
  • Alla
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer
  • Ledare
  • teamledare
  • gruppchefer
  • chefer
  • Medarbetare
  • WFM
28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

4
okt

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor och leverera alltmer imponerande service. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

5
okt

KontaktAkademin: Kommunicera så att mottagaren läser och förstår – mejl och chatt

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Att oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande du som kommunicerar kan inte längre förlita dig på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift för att både leverera ett tydligt budskap samtidigt som du ger personlig service.

8
nov

WFM på 1 dag - Workforce Management – effektiv bemanningsplanering

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att medarbetarna ska ha en bra vardag med minimal stress. WFM innebär alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektiv och välmående arbetskraft. Det handlar om att planera rätt resurser, i rätt tid, för rätt arbetsuppgifter. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare.

29
nov

KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.