Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Stockholm
  • Digitalt
Evenemang
  • Alla
  • Utbildning
  • Ledarutbildning
Målgrupp
  • Alla
  • Medarbetare
  • teamledare
  • gruppchefer
  • Ledare
  • Chefer
  • WFM
  • chefer
  • Kundservicechefer
8
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon med wowkänsla!

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

9
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla

Välkommen på en spännande utbildning där vi fokuserar på skriftlig kommunikation. Idag är flödet av mail och skriftlig, digital information enormt. Det ställer höga krav på dig som skriver att fånga mottagarens intresse och skriva på ett förståeligt och tydligt sätt. Allt fler kunder föredrar att kontakta företag via mail eller chat istället för det traditionella telefonsamtalet. Många kunder är också idag vana att själva söka information digitalt. Frågorna som kunderna har när de kontaktar kundservice blir därför alltmer komplicerade samtidigt som de förväntar sig personligt bemötande och imponerande service. Varje kommunikation behöver vara unik och personlig och vi kan inte längre förlita oss på färdiga mallar.

14
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

16
mar

KontaktAkademin Stockholm: Leda bra eller leda bäst!

En utbildning som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Utbildningen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv & bli bättre på att leda dina medarbetare.

23
mar

KontaktAkademin: Så Leder du Generation Z!

Den första generationen som är födda med mobiltelefonen i handen och som alltid haft tillgång till relativt snabbt internet. De ägnar stor del av sin tid åt sociala medier och datorspel och använder inte telefonen till att ringa med. Nästan all kommunikation sker i text och mailväxling anses ta för lång tid. Många har också starka humanitära, ideella och ekonomiska värderingar samt ser på auktoritet på nya sätt.

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

26
apr

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med Emilie Loman från Serviceproffsen tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

9
maj

KontaktAkademin: Kommunikation, feedback & självkänsla – En dag för dig och ditt ledarskap!

Ledarskap handlar om att få alla medarbetare att med beslutsamhet och entusiasm sträva mot samma mål. Ledare blir du genom ditt sätt att vara och hur du påverkar andra. Ditt ledarskap formas och utvecklas hela tiden och du behöver därför ständigt fylla på med ny kunskap, inspiration och nya verktyg.