Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Digitalt
Evenemang
  • Alla
Målgrupp
  • Alla
  • Medarbetare
  • Chefer
  • Ledare
  • WFM
  • chefer
  • gruppchefer
  • teamledare
28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

19
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

8
nov

WFM på 1 dag - Workforce Management – effektiv bemanningsplanering

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att medarbetarna ska ha en bra vardag med minimal stress. WFM innebär alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektiv och välmående arbetskraft. Det handlar om att planera rätt resurser, i rätt tid, för rätt arbetsuppgifter. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare.

29
nov

KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.

24
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

25
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla

Välkommen på en spännande utbildning där vi fokuserar på skriftlig kommunikation. Idag är flödet av mail och skriftlig, digital information enormt. Det ställer höga krav på dig som skriver att fånga mottagarens intresse och skriva på ett förståeligt och tydligt sätt. Allt fler kunder föredrar att kontakta företag via mail eller chat istället för det traditionella telefonsamtalet. Många kunder är också idag vana att själva söka information digitalt. Frågorna som kunderna har när de kontaktar kundservice blir därför alltmer komplicerade samtidigt som de förväntar sig personligt bemötande och imponerande service. Varje kommunikation behöver vara unik och personlig och vi kan inte längre förlita oss på färdiga mallar.

14
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

26
apr

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.