Om KontaktAkademin

KontaktAkademin samlar marknadens bästa och mest prisvärda utbildningar inom kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. KontaktAkademin är en del av Föreningen Kontakta, som är en viktig aktör för att säkerställa professionella och trygga kundkontakter på den svenska marknaden.

KontaktAkademin erbjuder utbildningar inom kundservice, försäljning och ledarskap. Utbildningarna riktar sig till ledare och/eller medarbetare och genomförs både i form av lärarledda utbildningar i klassrum samt på distans. Det ska vara enkelt att utbilda sig!

Utbildningarna genomförs både som öppna utbildningar (se i vår kalender) och företagsinterna utbildningar (kontakta oss för offert). 

KontaktAkademin utgår från de huvudområden som vi vet är viktiga för alla som arbetar med kundservice och försäljning. Vi erbjuder i dagsläget följande utbildningar:

Kundservice

Kommunicera professionellt i kundservice
Kundservice - digital certifieringsutbildning

Att sälja via telefon

Värdebaserad försäljning - kommer snart!
Telefonsäljutbildning - digital certifieringsutbildning

Ledarskap

Kontakta oss! 

Specialutbildningar

Kontakta oss! 

Alla ska ha råd med utbildning!
Att investera i kvalitativ kompetensutveckling är ett område som de flesta företag inser vikten av, samtidigt är det många gånger en praktisk utmaning då det ofta innebär ett stort åtagande gällande såväl tid som pengar.

Vi har därför beslutat att tillhandahålla Sveriges bästa utbildningar till marknadens bästa priser till våra medlemmar. Ett medlemskap i Kontakta ska ge värde på många sätt! Men självklart erbjuder vi konkurrenskraftiga priser även till dig som inte är medlem.

Kontakt: Sara Lawett på +46 737 57 77 74 eller sara.lawett@kontakta.se alternativt Tina Wahlroth på +46 735 66 55 22 eller tina.wahlroth@kontakta.se