Om KontaktAkademin

KontaktAkademin samlar marknadens bästa och mest prisvärda utbildningar inom kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. KontaktAkademin är en del av Kontakta och viktig aktör för att säkerställa professionella och trygga kundkontakter på den svenska marknaden.

KontaktAkademin erbjuder utbildningar i kundkommunikation, försäljning och ledarskap. Utbildningarna riktar sig till både ledare och medarbetare och genomförs både i form av lärarledda utbildningar i klassrum och på distans. Det ska vara enkelt att utbilda sig!

Utbildningarna genomförs både som öppna utbildningar (*se i vår kalender) och företagsinterna utbildningar (kontakta oss för offert). 

KontaktAkademin utgår från de huvudområden som vi vet är viktiga för alla som arbetar med kundservice, växeltjänster och försäljning. KontaktAkademin erbjuder följande utbildningar:

Kundservice

Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning *
Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår *
Kundservice - digital certifieringsutbildning
WOW-service

Att sälja via telefon

Sälja bra eller sälja bäst - med Peppe Ekmark! *
Telefonsäljutbildning - digital certifieringsutbildning

Ledarskap

Coacha dina medarbetare att nå sin fulla potential! *

Specialutbildningar

Customer Experience - CX

Alla ska ha råd med utbildning!
Att investera i kvalitativ kompetensutveckling är ett område som de flesta företag inser vikten av, samtidigt är det många gånger en praktisk utmaning då det ofta innebär ett stort åtagande gällande såväl tid som pengar.

Vi har därför beslutat att till marknadens bästa priser tillhandahålla Sveriges bästa utbildningar till våra medlemmar. Medlemskap i Kontakta ska ge värde! Självklart erbjuder vi super-bra priser även till dig som inte är medlem.

Kontakt: Linda Magnusson på tel 0704 39 00 87 eller linda.magnusson@kontakta.se alternativt Tina Wahlroth på tel 0735 66 55 22 eller tina.wahlroth@kontakta.se