Om våra utbildningsledare

KontaktAkademin samarbetar med marknadens bästa utbildare. Våra partners har lång erfarenhet av kundservice, försäljning, ledarskap samt specialistroller. På så sätt kan KontaktAkademin erbjuda marknadens mest kvalificerade utbildningar inom service, sälj och svarstjänster!

KontaktAkademins övergripande syfte är att säkerställa Trygga Kundkontakter på den svenska marknaden genom att erbjuda kvalitativa och prisvärda utbildningar till medarbetare, ledare och specialister inom kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. För att kunna göra det samarbetar vi från tid till annan med marknadens bästa partners. 

Här presenterar vi våra samarbetspartners :

Peppe Ekmark - Konsten att skapa engagerade medarbetare och ledare!
För Peppe Ekmark finns det ingen större glädje än att få iaktta nyfikenheten och entusiasmen hos de människor han möter och som han får möjlighet att dela med sig av sina kunskaper till.

Peppe är en unik person. Han är talare, författare och utbildare inom försäljning, ledarskap samt personlig utveckling. Hans föreläsningar handlar om hur man skapar resultat och framgång, både hos sig själv och hos företag, Både i medgång och motgång. Han lämnar ingen oberörd med sin kunskap.

Peppe har idag mer än 35 års erfarenhet inom sälj och ledarskap. Bl. a som säljare, säljchef och försäljningsdirektör inom Kinnevik-koncernen. Han har konkreta bevis på att det går att både leda och sälja på ett mer kärleksfullt sätt och att resultatet på sista raden visar att den inställningen skapar lönsamhet. Om och om igen. Peppe har även startat över 10 olika företag genom åren. Många har blivit framgångsrika men några har han också misslyckats med. En erfarenhet som har berikat honom enormt och som han också gärna delar med sig av.

Möt Lars Anjou - svart bälte i det mesta! 

Lars Anjou har en lång och bred erfarenhet att arbeta med kundservice. Från början är Lars lärare i fysik och matte vilket gör att han har en enorm gåva att kunna lära ut på ett magiskt sätt.

Lars har lång erfarenhet av att arbeta i några av Sveriges största kontaktcenters. Han har specialutbildats inom COPC och varit delaktig i att COPC-certifiera ett av Sveriges största kontakt center. Han har genomgått COPCs WFM utbildning och har svart bälte i WFM!
Lars är lika skarp när det kommer till verksamhetsutveckling såsom processer, flöden, nyckeltal samt utveckling av medarbetare!


Möt Maria Backsell från Telecoaching
Maria Backsell arbetar på Telecoaching med utbildningar och coaching inom kommunikation. Med en utbildningsbakgrund inom retorik tränar
hon medarbetare och ledare till bland annat bättre presentationsteknik, tydligare feedback och effektivare kundkommunikation.

OmTelecoaching:

Telecoaching har 20 års erfarenhet inom kundservice och brinner för kundbemötande och att hjälpa andra att göra medvetna val i sin kommunikation och i ledarskapet. Vi tror på att driva verksamheter genom ett utifrån-in-tänk som gynnar fler perspektiv – kunden, individen, medarbetaren, ledaren och såklart resultatet.

Telecoachings koncept har en utgångspunkt i NLP, neurolingvistisk programmering. NLP handlar om att studera framgångsrika personer och företag för att kunna identifiera avgörande faktorer, och översätta dem i enkla modeller och verktyg för att upprepa framgången.

Möt Lina Hermansson från Redway
Verksamhetskonsult och projektledare med fokus på att skapa bra kundupplevelser.
Lina har lång erfarenhet av att leda och utveckla kundservice genom ett starkt förändringsarbete och processutveckling. Lina har också stor erfarenhet av kravställning och implementation av bland annat kundhanteringssystem, kontaktcenterlösningar, självservicelösningar och ärendehanteringssystem. Linas drivkraft är tron på att allt kan alltid bli bättre!

Om Redway:
Redway är oberoende konsultföretag med kontor i Stockholm och Göteborg. Företaget hjälper sina uppdragsgivare inom näringsliv och offentlig sektor, att optimera processer, arbetssätt och digitala verktyg, för att förverkliga det enkla kundmötet.

Möt Katarina Hansson från Mercuri
Katarina är senior konsult och i huvudsak inriktad på utveckling av ledare och ledarskap. Parallellt utvecklar Katarina serviceorganisationer - ledarskapet och medarbetare - inom kundservice och försäljning. Time Management och effektivisering av sin tid är ett tema som efterfrågas mer och mer och som Katarina gärna lär ut.

Om Mercuri:

Vår framgång är ett direkt resultat av handplockade experter, starka värderingar och en tydlig mission. Våra framsteg är direkt kopplade till våra kunders. Våra prestationer är direkt kopplade till våra kunders. Detta partnerskap är det som skapar framgång, både globalt och lokalt. Mercuri International har genom organisk tillväxt och förvärv etablerat sig som världens ledande försäljningsrådgivare.

Möt Emelie Loman från Serviceproffsen Wowservice!

Emilie Loman är en serviceexpert med över 20 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika branscher. Hon är utbildad pedagog, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs.

 Emilie har många års erfarenhet av att ta fram utvecklings- och utbildningsprogram åt olika företag och organisationer i olika branscher och lyssnar på hundratals kundsamtal i månaden och läser lika många mail ute hos olika kundserviceorganisationer. Hon har gjort sin research på fältet, utbildats hos Disney i Orlando och har flera framgångsrika case bakom sig där hon etablerat servicekulturer i olika företag.

Emilie driver också Sveriges första podd om service, Wowpodden, och är medförfattare till Servicehandboken.

Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen är att höja statusen på serviceyrket och kvaliteten på service och det gör hon genom att utbilda, föreläsa, podda och skriva om service, wowservice.