Time management

“Time management” eller effektiv tidshantering är processen om hur vi organiserar och planerar vår tid mellan olika aktiviteter. Genom att använda time-management tekniken kommer du att bli mer effektiv, speciellt i stunder då tidsbristen är ett faktum och stressen är hög.

Visst känner man igen känslan att aldrig räcka till eller att ständigt arbeta under tidspress. Det finns hjälpmedel som underlättar för dig i din vardag. Time Management handlar om färdigheter, hjälpmedel, tekniker och processer för att slutföra aktiviteter, uppgifter och projekt samt att uppnå mål. Detta innefattar planering, prioritering, schemaläggning, resursallokering, målformulering, delegering, tidsstudier, övervakning, ledarskap och organisationsteori.

Kursens innehåll : 

- Skillnad att vara effektiv och effektfull
- Vikten att ha en att-göra-lista
- Systematik - en specifik uppgift och för min dag/vecka/månad/år
- Kontinuitet och tidstjuvar
- Prioritering - hur säkar du en effektiv prioritering
- Delegering -  vilka möjligheter finns och att utföra det professionellt



Klicka här för att se när nästa tillfälle ges!


Kontakta Linda Magnusson på linda.magnusson@kontakta.se alternativt 0704 39 00 87 om du har några frågor.