KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.

Joakim Lindström och Emilie Loman (LILO), serviceexperter och medförfattare till Kontaktas Servicehandbok, träffar många organisationer och ledare som inte använder sin fulla kapacitet på kundservice. Med små medel kan du som ledare tweaka det du gör och få ännu bättre resultat.


Vad är då skillnaden mellan organisationer som lyckas och de som inte når hela vägen fram? Vad är skillnaden mellan de organisationer som har motiverade och engagerade medarbetare som levererar wowservice mot de som ...levererar service?


Vi har hittat några gemensamma nämnare för dessa organisationer och tagit fram en utbildning som hjälper dig att höja servicenivån samtidigt som du höjer medarbetarnas engagemang. En utbildning för dig som vill gå från bra service till wowservice och vill ha en förändringskultur med mindre gnäll, stoltare och gladare medarbetare och höjd kundnöjdhet som håller över tid.


Utbildningen består av 6 olika ämnesområden:

Pass 1. Kundfokus som gemensamt mål.
Pass 2. Vinnande servicekultur.
Pass 3. Hur rätt KPI:er och mål påverkar resultatet.
Pass 4. Motiverade och engagerade medarbetare över tid.
Pass 5. Hur kundservice kan driva verksamhetsutveckling.

Pass 6. Implementation och uppföljning.


Du får bland annat med dig:

  • Ny inspiration och ny kunskap
  • Konkreta verktyg att använda direkt i vardagen.
  • Kvitton på vad du redan gör bra och ska förstärka.


Du kommer göra skillnad!

Vi vet att om du vill göra skillnad och går den här utbildningen samtidigt som du gör övningarna ordentligt så kommer du få bättre resultat och roligare på jobbet. Du kommer också skapa ett gladare och mer effektivt team och dessutom så hjälper du till att höja statusen på kundservice internt.


För vem?

Utbildningen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom kundservice och kontaktcenters. Du vill som ledare utveckla dig själv, ditt team eller din organisation och skapa en kundservice i världsklass.


Praktiska detaljer:

Datum:

29 november 2022

Tid:

09:00–16:00

Plats:

Kontaktas kontor.
David Bagares gata 9, 111 38 Stockholm

Pris:

5 900 kronor Kontaktas medlemmar
7 900 kronor icke medlem i Kontakta

(moms tillkommer)

För 5 eller fler deltagare från samma företag, kontakta oss för offert

Anmälan:


Klicka här!

Max 20 deltagare, så skynda att anmäla! Först till kvarn ...


Villkor för anmälan:

Sista datum för avbokning är 1 månad innan utbildningen därefter är din anmälan till bindande men om du skulle bli sjuk eller få förhinder kan du alltid skicka en kollega på din plats om du önskar!

Vid frågor, kontakta Annika Svenle på annika.svenle@kontakta.se alternativt 073 954 68 03.

Utbildningen är ett samarbete mellan Kontakta och LILO.