KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor och leverera alltmer imponerande service. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

Du som deltar i den här utbildningen arbetar med kundservice och vill bli ännu bättre på att bemöta kunder och konsumenter i telefon. Kanske vill du få insikt i varför dina telefonsamtal ibland går bättre och ibland sämre. Kanske ingår det i ditt uppdrag att också arbeta med merförsäljning via telefon och vill lära dig hur du på ett bra och proffsigt sätt för in sälj i samtalet. Oavsett vilken beskrivning som passar in på dig, ger utbildningen dig många fler verktyg för att kommunicera via telefon. 


Utbildningens innehåll:

  • Röst och ordval
  • Checklista för bra telefonsamtal
  • Samtalsstyrning
  • Tolkningar och missförstånd
  • Mental inställning för bra telefonsamtal
  • Merförsäljning och proakvitivet
  • Hantera upprördhet i telefonsamtal.



Utbildningens upplägg:

Under utbildningen blandar vi teoretiska genomgångar med praktiska övningar. Du får öva upp din förmåga att kommunicera i telefon på ett positivit, kontkret och tydligt sätt. Vårt mål är att du efter den här dagn ska kunna sätta fingret på vad det är som gör att vi når fram i telefonsamtal och känna dig redo att träna vidare med hjälp av dina nya kunskaper.


För vem?

Utbildningen riktar sig till dig som i din yrkesroll hanterar inkommande och ibland utgående telefonsamtal. Du som går utbildningen är till exempel kundtjänstmedarbetare, klagomålshanterare eller teamledare. Du är en person som ofta kommunicerar på telefon med kunder, kollegor eller medarbetare.


Förkunskaper:

Inga förkunskaper krävs.


Praktiska detaljer:

Datum:
4 oktober 2022
Tid:
09.000–16.00
Plats:
David Bagares gata 9, 111 38 Stockholm 
Kostnad:
3 900 SEK för medlemmar i Kontaktas
5 900 SEK för icke medlemmar i Kontakta
Vid 5 eller fler deltagare från samma företag maila för offert.
Moms tillkommer
.
Anmälan:
KLICKA HÄR!
Kontakt:
För frågor, vänligen kontakta Annika Svenle på annika.svenle@kontakta.se eller 073 954 68 03