KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

Idag vill många kundserviceorganisationer även arbeta med relevant och effektiv merförsäljning. Kombinationen av kundservice och merförsäljning gör att du måste kunna kommunicera ännu tydligare, ännu bättre och ännu mer effektivt på ett sätt så att kunden  i vill.dlart Allt detta samtidigt som du levererar förstklassig service.

Du som går den här utbildningen arbetar med kundservice och vill bli ännu bättre på att  bemöta kunder via telefon och förmedla ett tydligt budskap. Du kanske är en kundservicemedarbetare, du kanske är en teamledare eller coach eller så är du en kundservicechef som ofta kommunicerar på distans med ditt team. Kundupplevelser blir ett alltmer viktigt konkurrensmedel för företag. Detta ställer högre krav på dig att tydligt och enkelt kunna kommunicera på telefon. Kanske vill du få klarhet i hur dina samtal fungerar idag och varför. Vad är bra och vad kan bli bättre? Vad kan bli ännu bättre? Kanske ingår det i ditt uppdrag att arbeta med merförsäljning och vill veta hur du på ett tydligt och effektivt sätt styr i samtalet på sälj. Oavsett vilken beskrivning som passar in på dig, så denna utbildning att ge dig en mängd användbara tips och verktyg för att uppnå kommunicera i telefon.


Utbildningens innehåll:

  • Vad förväntas sig kunderna för service 2023?
  • Servicens viktigaste byggstenar
  • Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat
  • Hur du kan påverka din mentala inställning
  • Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor
  • De vanligaste kommunikationspreferenserna och hur du när fram till dem
  • 5 kommunikationsvanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiva
  • Kroppsspråk, ton och ordval
  • Samtalsstirning
  • Tolkningar och missförstånd
  • Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika
  • Hantera upprördhet i telefonsamtal
  • Checklista för bra telefonsamtal



Under dagen kommer vi blanda teoretiska genomgångar med praktiska övningar. Du får träna på kommunikation i telefon och på ett säkert sätt, enkelt och tydligt sätt förmedla ditt budskap samtidigt som du säkerställer att mottagaren förstår. Du lär dig hur du kommunicerar tydligt och levererar förstklassig service. Målet med utbildningen är att du ska förstå vad du gör i dina egna handlingar som gör att du på bästa sätt när fram till mottagaren i luren. Efter den här dagen ska du känna dig redo och motivera att använda dina nya kunskaper i samtalen på just din arbetsplats.


För vem?

Utbildningen riktar sig till dig som i din yrkesroll hanterar inkommande och utgående telefonsamtal. Du som går utbildningen är till exempel kundservicemedarbetare eller teamledare och kommunicerar ofta på telefon med såväl kunder som kollegor och/eller samarbetspartners.


Forkunskaper:

Inga förkunskaper krävs.


Utbildningsledare:

Utbildningen genomförs tillsammas med serviceexpertduon  Lilo - Joakim Lindström och Emelie Loman. 


Praktiska detaljer:

Data :
24 januari 2023
Tid:
09.00–16.00
Plats:
Kontaktas kontor, David Bagares gata 9, Stockholm. 
Kostnad:

3 900 SEK för medlemmar i Kontaktas 
5 900 SEK för icke medlemmar i Kontakta 

Vid 5 eller fler deltagare från samma företag maila för offered. Moms tillkommer.


Anmälan :
KLICKA HÄR
Kontakt :
Vid frågor, kontakta Linda Moser på info@kontakta.se alternativt 070 439 00 87.


Utbildningen är ett samarbete mellan Kontakta och LILO.


Vill du också lära dig kommunicera i skrift med wowkänsla? Anmäl dig även till vår utbildning den 25 januari:   Kommunicera effektivt i telefon.