CX för kundservicechefer!

Som kundservicechef är du förmodligen väl medveten om att kundupplevelsen är den viktigaste konkurrensfördelen idag. Men har du funderat på hur du med små, men smarta insatser, kan förändra kundupplevelsen och göra ditt företag mer attraktivt? Vi på Kontakta har noterat att många företag kämpar med denna fråga. Vi tror att det är dags att ta nästa steg i kundserviceutvecklingen och det är där vi kommer in i bilden.

Vår innovativa och kundanpassade utbildning för kundservicechefer är det ultimata verktyget för att uppnå en hög nivå av kundupplevelse. Utbildningen ger dig insikter och praktiska verktyg för att ta kundupplevelsen till nästa nivå.

Med vår utbildning lär du dig hur man förvandlar kundupplevelsen från en hygienfaktor till en konkurrensfördel som ger ditt företag en fördel gentemot andra. Du kommer att lära dig att ta hand om kunderna på ett sätt som överträffar deras förväntningar och skapar lojala kunder som blir ambassadörer för ditt företag.

Vårt mål är att hjälpa dig att öka försäljningen och bygga varumärkeslojalitet genom att förbättra kundupplevelsen i varje steg av kundresan. Vi tror att du som kundservicechef har förmågan att driva förändring och förbättring inom ditt företag. Låt oss hjälpa dig att ta kundupplevelsen till nästa nivå!



Detta får du med dig efter utbildningen

✓ Grundförståelse för kundupplevelsearbete
✓ Senaste trenderna och forskningen
✓ Hur du som har en nyckelroll inom kundservice kan stärka kundupplevelsen
Konkreta exempel på vad som ska göras och inte göras
✓ Praktiska verktyg, såsom checklista för bättre kundupplevelse


CX fokusområden samt exempel på frågor vi kommer att jobba med:

Introduktion till kundupplevelse

  • Vad lägger vi i begreppet kundupplevelse?
  • Vad säger forskningen om vikten av en god kundupplevelse?
  • Vilka typiska positiva effekter ser man av god kundupplevelse och finns det hinder?

Kundservice roll i kundupplevelsearbetet

  • Hur kan kundservice bidra till en bättre kundupplevelse?
  • Vad är en CX-strategi och hur man kundservice stöter den?
  • Hur kan outsourcade verksamheter bidra?

Kundorienterad verksamhet

  • Hur kan ni som kundserviceenhet bli mer kundorienterade?
  • Hur mäter du och vilka nyckeltal är relevanta?
  • Vilka arbetssätt kan ni applicera i det dagliga arbetet?
  • Hur kan man stärka kundens röst internt?

Kund-och serviceresor

  • Vad är skillnaden mellan en kund- och serviceresa?
  • Hur kan personas bidra till en bättre förståelse för kunden?
  • Hur tar man praktiskt fram en serviceresa?


För vem?

Denna utbildning riktar sig till dig som jobbar som kundservicechef eller har liknande roll i ditt företag. Kanske är du en företagsledare i en mindre organisation med en liten kundserviceenhet eller så är du chef över en stor kundserviceavdelning med inhouse medarbetare. Kanske arbetar du enbart med outsourcade kundservicemedarbetare. Oavsett hur ditt företags arbete med kundservice ser ut, så är detta en värdefull utbildning för dig som ledare.

Plats:
Utbildningen ges på Kontaktas kontor som ligger centralt i Stockholm.

Praktiska detaljer :

Datum:20 okt
Tid:09:00-16:00
Plats:Digitalt, Lärarledd utbildning. 
Anmälan:Klicka här! 

Kostnad:Kontaktas medlemmar : 4900 SEK ex moms
Icke Kontakta medlem : 6900 SEK ex moms


Vid frågor, kontakta Linda Moser på linda.moser@kontakta.se alternativt 0704 39 00 87. 


Vår utbildare:
Namn : Victor Frössling
Företag : Redway Sverige

Victor Frössling är en av Redways rådgivare med kundupplevelse som sitt expertområde. Victor har bland annat arbetat inom bank- och finanssektorn med övergripande ansvar för företags kundupplevelsearbete. Victor har stor erfarenhet av att genomföra kundupplevelseprojekt såsom kartläggning av kundresor, kundanalyser, designad av CX-strategier och att leda tvärfunktionella team med fokus på kundupplevelse.