Customer Experience (CX)

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Vi har märkt att detta är en fråga som många företag bekymrar sig över. Det är därför kanske inte konstigt att ledare pratar om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och att själva tjänsten eller produkten har blivit en ren hygienfaktor.

I samband med att CX blir allt viktigare, förflyttar sig kundservice mot en mycket mer strategisk roll i många företag. För att lära sig hur man bättre kan förstå och agera i denna centrala roll erbjuder KontaktAkademin en CX utbildning.

I denna digitala utbildning som vi har valt att dela upp på två halvdagar kommer vi att utgå ifrån kritiska fokusområden som påverkar CX (listat nedan) samt dela med oss av insikter och trender från forskning och även ge er konkreta exempel och verktyg till hur ni kan jobba med CX i praktiken.

Vidare kommer vi att gå igenom hur man ska tänka för att ta fram en CX strategi, hur man gör för att mäta progressen och hur man utvecklar sina produkter och tjänster utifrån kundbehoven. Mest tid kommer vi lägga på att ge er praktiska verktyg för att kunna förstå sina kunder bättre (ta fram personas och kundresor) och hur ni med hjälp av dessa kan utveckla er kundservice.

De olika modulerna: 

CX strategi 
Kundorienterad verksamhet
Strukturera och analysera CX data 
Innovation och CX design 
Kundresor  
Utveckla kundservice 

Vill du anmäla dig så du inte missar vårt nästa tillfälle? Klicka här för att komma till kalendern. 

Vid fler frågor kontakta Linda Magnusson på Linda.magnusson@kontakta.se alternativt 0704 39 00 87.